دیوان عالی لاهور (LHC) دریافت هرگونه وجهی را در ازای نگهداری کفش، پارکینگ و دستشویی از زائران در زیارتگاه های پاکستان تحت مدیریت اوقاف منع کرد.

      براساس این گزارش، دادخواستی علیه دریافت وجه در ازای نگهداری کفش زائران و استفاده از دستشویی، در دیوان عالی لاهور مورد رسیدگی قرار گرفت.

      قاسم خان، رئیس دیوان عالی لاهور گفت: گزارشی در خصوص جزئیات مبلغ کمک های مالی همه زیارتگاه ها خواسته ایم و آن گزارش کجاست؟

      وی گفت: خدمتکاران در دستشویی زیارتگاه ها، برای اخذ پول نشسته اند؟ و طبق چه قانونی این کار را می کنند؟

      رئیس دیوان عالی از معاون قانونی دیوان عالی سوال کرد: آن ها از کسانی که روزی پنج بار برای نماز در اماکن مذکور حضور می یابند، پول می گیرند؟ اگر کسی به دستشویی برود از وی نیز پول گرفته می شود؟

      رئیس دیوان عالی لاهور گفت: اموال وقف به معنای ممنوعیت ورود شخص به زیارتگاه ها نیست.

      وی به اداره اوقاف پاکستان گفت: اگر نمی توانید زیارتگاه ها را اداره کنید، آن ها را برگردانید.

      وی افزود: سجاده نشینان زیارتگاه "گولره شریف" آن را مدیریت می کنند و آن ها از زائران وجهی برای استفاده از دستشویی نمی گیرند.

     دبیر اوقاف گفت: ما گزارشی از جزئیات کمک های مالی به دیوان عالی ارائه داده ایم و برای بهبود بیشتر این خدمات را به خدمتکاران سپرده ایم.

    قاسم خان گفت: این بی لیاقتی شماست، من به ایران رفتم، آنها هیچ گونه وجهی برای نگهداری وسایل و کفش های زائران نمی گیرند و حتی در حرمین شریفین (عربستان) نیز برای نگهداری کفش و وسایل چیزی اخذ نمی شود.

    دیوان مذکور اوقاف را از دریافت هزینه نگهداری کفش، پارکینگ و دستشویی در زیارتگاه ها منع کرد.

    قاسم خان، رئیس دیوان عالی لاهور دستور داد: هیچ گونه وجهی در ازای نگهداری کفش، استفاده از دستشویی و پارکینگ در زیارتگاه ها از زائران اخذ نمی شود و در صورت عدم اجرای دستور، پول از جیب دبیر اوقاف پرداخت خواهد شد.

    رئیس دیوان عالی همچنین دستور داد: تا ظرف ۱۵ روز دستور العمل مذکور اعمال گردد و گزارشی به این دیوان ارائه گردد.

کد خبر 6660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =